Stjerner

Stjerner hører jula til, og allerede til søndag er det tid for å finne fram adventstjerna. Hva med å lage en egen stjerne? Disse er laget av papp og er igrunnen lettere å lage enn man kanskje skulle tro(?). Har du nøyaktighet og en god porsjon tålmodighet er du allerede godt i gang!

Stjerna til venstre er malt med brun- og gullmaling. I malingen hadde jeg i litt sukker for å få stjerna grovere i uttrykket. Litt gullglitter gir stjerna noen små skinnende punkter. Stjerna har jeg vist i et tidligere innlegg som du kan se her.

Stjerna til høyre er først malt rød. I rødmalingen hadde jeg i litt sukker. Når malingen var nesten tørket brukte jeg svamp og trykket på gull og brunmaling. Varier hvor hardt du trykker slik at du unngår at malingen blir for jevnt påført. Noen steder lar du rødmalingen skinne gjennom.

Har også i et tidligere innlegg vist ei tilsvarende stjerne som er malt rød og har dekor av perler og paljetter. Denne kan du se her.

Trinn for trinn fremgangsmåte for hvordan du lager selve stjerna finner du her.

Kommentarer

Stjernene dine er kjempefine. Så flott med struktur. Og svamp er veldig anvendelig for å få fram effekter.
Det er alltid like inspirerende å stikke innom bloggen din! :)
Din blogg er en av mine favoritter, helt klart! Jeg er ikke selv god på det samme som du, men jeg liker så godt den stilen du har og kjenner at det gjør meg glad å se dine innlegg. Klem, Eirin. ;-)
Kort og Søm sa…
Ja, disse var kjempe fine!! :o)
Solveig sa…
Tusen takk for koselig kommentar! Så kjekt at du kom innom meg, for da fant jeg deg:o) Så utrolig masse fint du har laget! Du er virkelig kreativ og dyktig. Lager ting i din egen stil-det står det respekt av:o)) Nydelige stjerner! Kjempeflott alt det andre du viser her. Legger deg til i min bloggroll:o)
Ha en fin kveld.
Klem fra Solveig
Marte sa…
Så kjempefine de er! Må titte på fremgangsmåten, men er usikker på om jeg har tolmodighet nok;)

Ha en fin kveld:)
Kjempe flotte stjerner... kunne tenkt meg noen i sølv... men er usikekr på om jeg har nøyaktigeheten og tålmodigheten inne! Så jeg får nyte synet av dine:)
Syns du deler utrolig mye fint og kreativt med oss! Lykke til med juleforberedelser:)

Klem Sissel:)
Bodil sa…
Smarte og flotte :)
GundaM sa…
Den malt i gull og brunt minner meg sterkt om rust! Nydelig og hadde passa godt i huset her ;) Men tolmodighet er noe jeg ikke har så mye av så dette kommer ikke ejg til å få til...

Kos deg videre emd kreative sprell!
Hanne sa…
Så fine og dekorative stjerner :) Blir fin pynt i julen :)
Rustikke og flotte stjerner. Ikke dumt å bruke sukker for å skape struktur.
Ingvild sa…
Nydelige stjerner!
Skal se på fremgangsmåten men det var noe med tålmodigheten da, desverre!

Ha en flott dag!
klem, I
Ruuthie sa…
otroligt fina stjärnor!! Tack för en fin blogg!!

Populære innlegg